Wednesday, June 27, 2007

despre echitatea gender si new media

De vineri pana marti am fost la un training consacrat integrarii europene si perspectivelor de dezvoltare ale "new media", unde intra si blogguri-le, "citizen journalism" etc. Pe langa faptul ca am avut ocazia sa ma detasez de problemele orasului, si am stat la Vadul-lui-Voda, am invatat sper eu destul de multe nu doar despre subiectele de pe agenda de zi dar si despre calitatea serviciilor, care in mare parte nu difera de la o baza turistica la alta, necatnd la faptul ca in unele baze pretul pe o zi de cazare este de la 500-900 de lei pentru o camera, iar in altele de la 200-500. Au dreptate cei care spun ca este mai ieftin sa mergi in Bulgaria pe litoral decat sa mergi la 40 km de Chisinau.

Nu cred ca voi spune mare lucru daca voi mentiona ca toti expertii straini au ramas destul de mirati cum de Moldova este cea mai saraca tara din Europa, in timp ce plaja de la Vadul-lui-Voda, abunda in masini si localuri, care cu greu pot fi raportate la salariul minim pe economie. Un expert a vazut un grup de femei, care luau masa, si m-a intrebat daca nu cumva acestea reprezinta o sedinta a unui gender club. A ramas foarte surprins cand a auzit ca sunt profesoare la "Asachi", si m-a intrebat cum este posibil ca in cea mai saraca tara din Europa profesoarele isi permit un sejur in cea mai luxoasa locatie de la Vadul-lui-Voda.

Apropo de gender, azi am fost la prezentarea unui raport preliminar despre implementarea egalitatii de sanse in Moldova. Nu ma asteptam sa vad nimic nou: aceleasi probleme de fiecare data. Doar ca la modul in care au fost prezentate [cu aceleasi discursuri din epoca glaciara, bombastice si lipsite de continut, fara nici o mimica, parca eram la sedinta Comitetului Central al PCRM] nu m-as mira ca inegalitatea de sanse sa creasca in anii urmatori doar datorita faptului ca cei care apara drepturile celor lipsiti de sanse se bazeaza doar pe sansa.

2 comments:

Anonymous said...

Da la Asachi profesoarele fac bani nu numai din salarii, asa ca nu e de mirare. mai grav e la tara caci mi-a zis cineva ca o vaca (conditie indinspensabila la tara) costa 5000 de lei, in timp ce un salariu de profesor (invatator) e de 1700 de lei...

Medicul-Sef said...

De unde ai luat-o asta cu salariul de 1700? Mi se pare ca asa salariu, la tara, are doar directorul de scoala...