Monday, June 4, 2007

eu cu cine votez?

Ieri am fost si eu la alegeri, ca orice cetatean, care nu are doar permis de sedere pe teritoriul propriului oras. Daca mergeai ieri pe strazile Chisinaului, iti puteai da seama, si fara puzderia de observatori internationali si locali, care in unele sectii de votare erau mai multi la numar decat alegatori, ca cetateanul de rand mai are de asteptat pana va simti ca traieste [mai departe am vrut sa scriu ca traieste intr-o tara libera, dar dupa ce mi-am dat seama ca intru in discutii politologo-filosofice mi-am dat seama ca este mai bine sa las fraza neterminata].

Cum va spuneam, datorita faptului ca trebuia sa percep dispozitia generala a alegatorilor, m-am postat in preajma sectiei de vot in speranta ca nu va trece mult timp si voi simti aerul libertatii, dar mare mi-a fost mirarea cand in loc de briza libertatii, panzele vasului meu au fost umflate de un uragan etilico-amoniacal al unui alegator care nu se observa daca se intoarce de la alegerile precedente, merge la alegerile curente sau asteapta viitoarele alegeri.

Majoritatea alegatorilor, cel putin in orasele Balti si Chisinau si-au facut alegerea: ei au ales Piata Centrala [aici ma refer nu la esenta economiei de piata, in care pietei i se ofera un loc central, ci la Piata Centrala din Chisinau, desi aceasta ar putea sa reprezinte un fel de locomotiva a economiei moldovenesti] sau barurile si terasele. In consecinta, nu ar fi mai bine ca, in loc de alegeri locale, in care sa votam primari, sa organizam alegeri ale directorilor de piata sau a patronilor de baruri?

No comments: