Friday, January 23, 2009

filme de suflet

Exista filme pe care poti sa le vezi 24 de ore din 24 si sa nu te saturi de ele. Asta in conditiile societatii post-industriale in care totul se desfasoara intr-un iures nemaipomenit si o sumedenie de productii culturale iti fura ochii. Nu stiu ce calitate trebuie sa aiba un film ca sa ma determine sa-l mai vad inca de "n" ori. Probabil tine de fiecare cinefil in parte. De intuitia cinefilistica. Oops, de unde am mai scos si cuvantul asta. Nu de alta dar rezoneaza cu alte intuitii mai putin placute.

Asadar iata unul dintre filmele care daca ar fi dupa mine i-as da toate Oscarurile, Globurile de Aur, Leii de Aur etc. Este vorba de: La Leggenda del pianista sull'oceano (1998). Film exemplar realizat de un regizor nu mai putin stralucit si anume Giuseppe Tornatore. Pentru cine vrea sa guste din plin intuitia si umorul tragico-comic al maiestrului recomand Nuovo cinema Paradiso (1988)- un film genial despre geneza cinematografiei si influenta acesteia asupra unei comunitati mici din Italia.

6 comments:

Anonymous said...

Unde se poate de gasit primul film?

Medicul-Sef said...

Eu am scos varianta engleza de pe piratebay.org. Vizionare placuta!

IMB said...

Al doilea mi-a placut mult, primul inca nu l-am vazut ...

Medicul-Sef said...

Faptul ca cel dintai este primul nu se datoreaza ordinii alfabetice.

Anonymous said...

da sunt bune filmele, de acord

Anonymous said...

Eu am vazut recent filmul "Seven pounds". Il recomand cu caldura :)