Wednesday, May 16, 2007

de ce scriem?


Mi-a adresat cineva intrebarea de ce scriu si, ca, de obicei, in mod accidental, mi-am pus problema, ca ar fi un subiect bun de discutat pe blog. Nu-i vorba ar mai fi si alte probleme stringente ca de exemplu cum scriu, despre ce scriu etc. dar la astea sper sa revin mai tarziu, adica cand voi avea chef, daca voi avea vreodata.

Nu stiu daca-i accident sau fatalitate dar, tot azi, am dat peste un citat din William Faulkner care in " Zgomotul si furia" spunea ca niciodata "cuvintele nu corespund cu ceea ce incearca sa exprime." Altfel spus,cuvintele nu reprezinta cel mai bun mijloc de comunicare. Pe de alta parte, poate gandurile si ceea ce ar trebui cuvintele sa exprime, nu se ridica la nivelul cuvintelor.

Eu scriu pentru ca-mi place, vad o forma de eliberare, concentrare si nu cred ca construiesc sau deconstruiesc realitatea, mai degraba savurez "procesul scrisului" [ce-am mai zis-o, auzi cica "procesul scrisului", desi nu se stie poate intr-o zi vom ajunge si la un asemenea proces]

No comments: