Tuesday, May 29, 2007

noli me tangere


Ieri, alaltaieri sau zilele trecute, in orice caz mai daunazi, am fost la teatru. Piesa avea un titlu promitator "Dati totul la o parte ca sa vad!" de Eugen Cioclea in interpretarea nu mai putin talentata a lui Andrei Sochirca acompaniat de 4 bravi muzicieni. Demult n-am mai intrat asa in transa. Cand am intrat stiu dar cand o sa ies nu pot spune. Spre rusinea mea, inainte de spectacol nu prea aveam idee de poezia lui Cioclea, care dupa cum aveam sa aflu mai tarziu are o biografie pe masura talentului. Nu-mi ramane decat sa citez din cartea sa, care dupa mine are un titlu nu mai putin inspirat decat spectacolul, ba chiar pe alocuri mi se pare mai inspirat. Asadar din cartea "Vreau sa distrug uniVersul", mai exact poezia "Noli me tangere":

"De mine-s satul
peste cap.
Viata prin pacla ranjeste.
Piciorul mi-a amortit.
Cine pe cine
iubeste?

Ca la corvoada. Atent.
Sculele cad. (E-o parere.)
Inefabilu-i fara soroc
pe carja lui
nevermore.

Vreti sa ma duc? Am plecat.
Pute hotarul arhaic.
M-am plictisit sa va mint.
Leoarba duhneste.
Atavic."

In rest, las poezia si poetii sa vorbeasca. Stiu ca v-am obisnuit cu sarcasmul si ironia, dar aici nu am ce adauga...

No comments: