Monday, December 17, 2007

lectura de weekend


Acest sfarsit de saptamana l-am consacrat in totalitate desfatarilor literar-artistico-cinematografice. In primul rand, m-am apucat sa citesc toate ziarele independente si mai putin independente despre scandalurile globale si cele mioritice. Dupa asta mi-am clatit constiinta incarcata de responsabilitatea planetara, cu filmul lui Cristian Nemescu "California Dreamin'", care a picat la tanc.


Apropo dintre toate filmele noii generetaii de cineasti romani, printre care:"A fost sau n-a fost", "Hartia va fi albastra", "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii", "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", "California Dreamin'" si "Marfa si banii", cel mai tare mi-a placut filmul lui Mungiu, secondat de filmul lui Nemescu. Mungiu mi-a placut nu atat pentru problema avortului de a fi sau nu fi, ci mai mult prin "naturaletea personajelor si a prieteniei general-umane". Pe de alta parte, filmul lui Nemescu iarasi nu m-a impresionat prin politizarea interventiei din Kosovo, ci mai mult prin caricaturizarea realitatii, aici regizorul roman fiind un balcanic tipic, de rand ci Kusturica.


P.S. In incheiere, recomand o carte pe care daca nu ati citit-o va recomand s-o cititi iar daca ati citit-o s-o recititi. Este vorba de cartea "M-am hotarat sa devin prost" de Martin Page.

No comments: