Monday, July 9, 2007

impresii de lectura


Dupa o pauza destul de indelungata, deteminata de factori multipli, printre care se afla un factor primordial cum este lenea, cu toate ca deseori invocam tot felul de pretexte, ca: lipsa de timp, prioritatea altor activitati, decesul cainelui vagabond din fata blocului, etc. am apucat sa duc la bun sfarsit lectura romanului "Talking it over" de Julian Barnes. Ba mai mult ca atat, am inceput sa lecturez "Flaubert's Parrot" de acelasi autor.

Inainte de a-mi exprima opinia despre aceasta lectura, trebuie sa mentionez ca ambele carti le-am primit prin posta de la o persoana cu care am schimbat doar cateva e-mail-uri. Persoana in cauza, dupa ce a citit cateva post-uri de pe acest blog, printre care si "tentativa mea de critica literara" aplicata unui roman de-al sau, a spus ca-mi trimite niste carti care o sa-mi placa. Spre surprinderea mea, am fost atat de innecat in procesul lecturii, incat nici nu am avut nevoie de resuscitare ca sa trec de la lectura unei carti la cea de-a doua carte.

Mi-a mai scris cineva ca esta mai usor sa vorbesti cu "un strain" pentru ca poti sa-i spui orice, stiind ca nu te cunoaste. Adica presupun ca a avut in vedere faza cu mersul in tren, la un moment dat te plictisesti si intri in vorba cu "un necunoscut", initial dorind pur si simplu sa schimbi cateva vorbe ca sa treaca mai repede timpul. Ulterior, incepi sa-i spui povestea vietii tale, fiind constient ca nu o sa va mai revedeti.

Mai mult ca atat, uneori se intampla sa spui ca il cunosti pe cineva de mai multi ani, dar, cand se apropie ziua sa de nastere ramai blocat in ideea ca nu stii ce sa-i oferi in calitate de cadou. Nu vi s-a intamplat de exemplu, sa primiti la ziua de nastere niste carti de genul: "Cum sa reusesti in afaceri?", " Cum sa-ti faci mai multi prieteni?", "Cum sa scapi de pistrui?" si alte de acest gen?

4 comments:

Anonymous said...

:)
subtil oliak :)

PS: da, da, eu sunt

Anonymous said...

Sper, conversatia cu "strainul din tren" sa nu evolueze la un sfirsit lamentabil ce a devastat viata "Idiotului" Lev Mishkin, care a fost "ars de durere pina la atingerea a celei mai mari splendori" fiind in ireversibila cautare a "Florii Albastre"...

Anonymous said...

...constient sa atingem sinceritate maxima sau din imprudenta sa lasam o rezerva sperantei de a ne vedea...?

Medicul-Sef said...

...si Freud care spunea ca toate alegerile sunt inconstiente