Wednesday, July 4, 2007

statul la coada dupa cultura


In perioada sovietica lumea era obisnuita sa stea la coada dupa salam, mobila, apartamente, masini, si alte bunuri. Astfel "homo sovieticus" isi petrecea o buna bucata a zilei, tot alergand sa intrebe "Cine-i ultimul" in speranta ca va intelege si el esenta lui "Cei din urma vor fi cei dintai".

Ieri, pe la vreo sase seara mi-a fost dat si mie sa-mi aduc aminte sau mai bine zis sa-mi exploarez ceata amintirilor cu deliciul portretistic al unui grup de oameni asteptand... Nu o sa va vina sa credeti dar ieri un grup numeros de locuitori sau oaspeti ai capitalei, asteptau in fata Salii cu Orga sa inceapa ultimul spectacol la Chisinau, din cadrul "Noptilor Pianistice".

Am fost efectiv socat sa vad atata lume stand la coada nu dupa salam, cratite, lighiane, icre negre, prajituri, aspiratoare, televizoare, mobila, si alte bunuri materiale ci dupa CULTURA. O fi insemnand asta ca lumea sta bine la capitolul "bunuri materiale" si a hotarat sa se mai infrupte din creatia muzicala a umanitatii? Sau de vina este efectul temperaturilor ridicate si a cantitatii sporite de radiatie pe cap de locuitor?

3 comments:

Vitalie Sprinceana said...

e o chestie buna. am vazut rand mare si la una din seratele muzicale organizate de Institutul Polonez, tot la Sala cu Orga..pe de alta parte nu se stie ce-i aduce pe acesti oameni la concert> pasiunea pentru muzica sau faptul ca e gratis...eu cred ca prima varianta este cea veridica...semn ca trebuie sa se lucreze in domeniul asta...visez un festival de muica clasica la Orheiul vechi sau la Saharna, sau macar muzica religioasa...

Medicul-Sef said...
This comment has been removed by the author.
Medicul-Sef said...

Nu stiu daca a fost rand mare si la celelalte doua concerte din ciclul "Noptilor pianistice". Pe langa faptul ca sunt cu intrare libera, ar putea sa fie si repertoriul "de vina".