Saturday, April 12, 2008

sambata seara

De ceva timp am inceput sa confund realitatea vizuala cu cea imaginara. Cred ca de vina sunt filmele, in speta cele islandeze, care parca se incapatineaza sa ajunga pe agenda mea practic in fiecare zi. S-ar parea ca exista marea cinematogrfie europeana si cea americana dar nu stiu de ce ma fascineaza filmele islandeze si cand te gandesti ca aceasta insula este locuita de circa 400.00 de oameni, care in majoritatea lor sunt pescari.

Cu toate acestea stie sa-si promoveze cultura. Daca nu mi-ar fi lene m-as apuca sa enumar fiecare film si sa spun cate ceva despre fiecare. Cu certitudine pot sa spun ca toate stereotipurile care se vehiculeaza in legatura cu temperamentul incendar al mediteranienilor si spiritul de " a gandi la rece" al nordicilor nu isi gasesc nicio justificare. Cel putin asta e opinia mea dupa ce am comparat filmografia lui Fridrikson si cea a lui Almodovar. Pur si simplu mijloacele de exprimare unt altele.

1 comment:

Vitalie Sprinceana said...

eu am vazut ieri Once, un film irlandez...fain..chiar imi pare rau ca nu avem la chisinau un cinematograf de alternativa, care ar face saptamini ale filmului islandez, irlandez, ar organiza saptamini jubiliare etc...provincie..