Friday, July 18, 2008

Back to USSR

Daca nu ati uitat ma aflu inca in Turcia. Mai bine zis cred ca propozitia de mai devreme este mai mult pentru a-mi aduce aminte mie ca ma aflu in Istanbul. Ca sa fiu mai explicit: initial cand am aflat ca plec la Istanbul si voi participa la o scoala de vara am spus: OK! Super! Voi avea ocazia sa mai practic limba engleza si sa cunosc mai bine Orientul. Daca tot pana acum am stat numai in Moldova si am avut cateva escapade in Occident. In plus, vroiam si eu sa vad orasul in care de cateva sute de ani mergeau domnitorii Tarilor Romane sa plateasca haraci.

La splendorile geografice ar fi trebuit sa se adauge si bucuria regasirii unor culturi milenare din Orient. In aceasta privinta, cred ca totusi m-am inselat amarnic. Ma refer la mostenirea statelor din Asia Centrala si din Caucaz. In loc sa fac cunostinta cu un amalgam cultural diversificat am fost nevoit sa-mi aduc aminte de celebra "prietenie a popoarelor". Cu toate ca in programul nostru nu participa niciun rus, cred ca limba rusa este de fapt prima llimba de comunicare. Chiar azi a avut loc un caz destul de ciudat: un tajik o intreaba pe o reprezentanta a Indoneziei de ce nu se apuca sa invete limba rusa?

Cel mai interesant este ca unul dintre scopurile programului la care particip este schimbarea si comunicarea interculturala. Am plecat din Moldova ca sa mai scap de aerul sovietic si am dat de un "Troinoi" odekolon veritabil. Maine mergem la plaja si sper sa nu reconstituim o Odesa sau Yalta.

No comments: