Monday, September 1, 2008

labor day

Azi la americani e Labor Day. In privinta asta nu se deosebesc cu nimic de celelalte "popoare muncitoare" care sarbatoresc Ziua Muncii facand tocmai contrariul. Mai bine zis micul si berea e si aici la putere. Singura deosebire e ca in Europa, Ziua Muncii e pe 1 mai iar aici e pe 1 septembrie. Am intrebat-o pe o colega de doctorat, de ce americanii tin atat de mult sa sarbatoreasca pe 1 septembrie si nu prea avea vreo explicatie. Cred eu totusi ca exista o dimensiune dubla a acestei sarbatori: Labor Day e pentru clasa muncitoare iar Thanksgiving e pentru fermieri.

Cum nu am obtinut nicio infirmare a acestei pareri tind sa cred ca sunt pe cale sa concep o teorie revolutionara. Ooops, cam prea mult vocabular revolutionar. Nu cumva ma influenteaza cursul de Modernity, Revolution and Totalitarianism pe care l-am ales semestrul curent? Nici nu am reusit sa ajung bine in mediul universitar american ca deja reusesc sa ma tranform in marxist. Ce sa-i faci? Daca acasa nu reusesti sa exprimi o doza de viziuni stangiste pentru ca imediat esti catalogat drept comunist, atunci poate aici in "inima capitalismului" este un loc potrivit?

P.S. Ieri am fost in Washington DC. Contrar unor opinii preconcepute, dezvoltate in perioada premergatoare deplasarii in SUA, Washington este un oras dragut, cu multe muzee, spatii verzi. Nu este un oras unde locuieste multa lume, dar este tocmai bun sa petreci o zi de weekend. Partea buna este ca accesul in majoritatea muzeelor este gratuit. Printre prioritatile imediate se afla: Museum of African Art si Museum of American Indians. Desigur, nu trebuie subestimata nici gradina zoologica mai ales ca prospectul publicitar te indeamna sa admiri "actul ganditor al maimutelor" si prestatia ursilor panda.

No comments: