Monday, March 12, 2007

Incalzirea globala si biserica ortodoxa din Moldova

In sfarsit s-au terminat sarbatorile! Nu-i vorba, ca peste o luna vine Pastele, dar oricum mai este inca o luna pana atunci. Presupun ca nu voi fi original daca voi spune ca, in orice activitate trebuie sa fie respectata masura. Bineinteles, masura in care se respecta aceasta masura, ramane la latitudinea si longitudinea fiecaruia. Dar nu despre asta, simt nevoia sa scriu. Mai bine zis, vreau sa scriu nu numai despre asta. Vorbeam despre zilele de sarbatoare... In una din aceste zile, doua doamne, reprezentante ale "Martorilor lui Iehova", care profitand de vremea calda si frumoasa, au iesit la "vanatoarea de suflete", mi-au adresat intrebarea daca nu as dori sa discutam despre Biblie si despre rolul suferintei in lume. Fiind intrigat de posibilitatea de a afla ceva nou despre cartea, care a fost si este interpretata deja de cateva milenii, am hotarat sa ma lansez in dezbatere. Acum, presupun ca o sa ma intrebati, dar de unde a aparaut convingerea, ca voi afla ceva absolut inedit despre exegeza biblica? Pai, daca stau sa reflectez, cred ca determinarea cu care m-au oprit pe strada, fara a tine cont de faptul ca ambele maini imi erau ocupate de sacose pline cu tot felul de nimicuri, necesare, noua, muritorilor de rand pentru a ne plange ca nu ne dau posibilitatea sa murim, ar fi o cauza. O a doua ar fi faptul ca, dupa ce am simtit pe propria persoana, nivelul la care cele zece porunci, si in special cea care ne recomanda sa "nu amagim", sunt respectate de vanzatorii din piata, am hotarat sa-mi reciclez spiritul cu o doza de precepte biblice. Acum sa trecem la discutia propriu-zisa. Sincer sa fiu, dupa o enumerare a lucrarilor, care dupa parerea mea ar trebui sa insoteasca orice studiu biblic, am ajuns la concluzia ca nu prea am invatat mare lucru din aceasta conversatie. Dar, pe de alta parte, aceasta discutie mi-a provocat niste judecati, nu stiu cat de valoroase, dar cel putin pe mine m-au pus pe ganduri. In primul rand, dupa un periplu verbal si cortical prin toate religiile lumii, am ajuns la concluzia[nu pot sa spun daca este originala], ca o religie universala [un fel de esperanto in domeniul religiilor] care sa imbine elemente din diverse confesiuni, ar putea sa rezolve dilema potrivit careia "secolul 21 va fi unul religios sau nu va fi deloc". Astfel, daca ar fi dupa mine, as combina cele 10 porunci biblice, cu prohibitia de a consuma alcool specifica islamului, organizarea bisericii crestine si reincarnarea budista si hinduista. In concluzie, ajungem la legatura dintre biserica otodoxa din Moldova si incalzirea globala. O sa ma intrebati, cum vine asta, ce fel de relatie poate sa existe intre biseria si incalzirea globala. Eu nu pot sa va spun decat ca intre aceste doua entitati exista o relatie directa. Sa-mi spuna daca, la temperatura de "minus n" grade, a vazut cineva sustinatori ai unor secte, plimbandu-se pe strazi. Mai mult ca sigur, raspunsul va fi negativ. In aceste conditii, sa ne imaginam ca, datorita incalzirii globale, Moldova, peste cateva decenii, nu va mai avea temperaturi negative. Atunci, misionarii vor activa non-stop, astfel punand in pericol pozitiile bisericii ortodoxe in Moldova. In aceste conditii, biserica ortodoxa din Moldova nu poate sa ramana indiferenta fata de problema incalzitrii globale, mai mult ca atat, pentru ea, ar fi ideal sa vina o alta glaciatiune. (-:

1 comment:

Anonymous said...

ECOSEMNAL este un proiect de informare ecologica.
Poti si tu participa aici:

http://www.ecosemnal.ro/participa/


Ecologia este in multe aspecte asemanatoare cu religia… stim ca suntem in pacat dar nu vrem sa ni se spuna asta in fiecare zi. Din cauza aceasta, fiecare tentativa a individului de a se informa trebuie sa aiba succes. Vrei sa ai acces rapid la toate informatiile si motivele pentru care trebuie sa iti schimbi atitudinile si modul de viata ? Vrei ca si cei din jurul tau sa fie informati ? Participa cu putin si vei primi ceea ce iti doresti.