Friday, September 7, 2007

merita sa faci copii in tara asta?

Intamplator, dar cine stie poate chiar predestinat, in timp ce stateam la coada intr-un oarecare market din Chisinau, mi-a fost dat sa asist la o discutie, ce intruchipeaza toate dilemele identitare ale pamantului basarabean de vreo doua sute de ani incoace.

Totul ar fi fost ok, in conditiile in care discutii de acest gen sunt la ele acasa incepand de la prima bodega si pana la "faimoasa noastra" Academie de Ne(Stiinte), daca participante la aceste discutii nu erau doua pustoaice de liceu.

Pana acum pluteam si eu pe aripile iluziilor ca discutii de genul "Stefan cel Mare" era moldov(e)an, iar "Vlad Tepes" mai roman ca Patriarhul Teoctist, Dumnezeu sa-l odihneasca, sunt destinate sa moara odata cu mandatul prezidential al lui Voronin, cand vor reprezenta un material numai bun pentru istorici si antropologi.

Dar ascultand involuntar discutia celor doua interlocutoare, care inspirate probabil de dictionarul lui Stati, erau convinse de distinctia clara, care exista intre "limba moldoveneasca" si cea romana, mi-am zis, bai da oare are nevoie fiecare generatie de un Coseriu al ei, sau de o sarbatoare zilnica a limbii romane, ca sa se termine odata toate aberatiile astea?

Dupa toate astea iti adresezi involuntar intrebarea: Oare merita sa mai contribui cu ceva la amelioararea crizei demografice din tara asta, daca generatia viitoare in loc sa-si caute de treaba, continua sa ruleze acelasi film?

3 comments:

Anonymous said...

Dum spiro, spero!

Medicul-Sef said...

Credeam ca doar Papa de la Roma mai stie latina (-:

Anonymous said...

iar eu cad in depresie, d-le medic, cad in aceeasi depresie de cativa ani de zile incoace, una de toamna, de frunze uscate si/sau ude, asta de anul asta e cu gust de Brainstorm, cu gust de Maybe, cu imbratisari inexistente.. parca ar fi ultima duminica din timpul asta. iar in acest caz, problemele de pe strazile chisinaului mi se par infinit departe, eu stau in casa. am nevoie de ceva..